GroenLinks Gulpen-Wittem

Marion van der Kleij

"Knokken voor het kwetsbare"

Portefeuilles: sociale domein, duurzaamheid, jeugd en jongeren
Telefoon / mobiel: 043-3620826 / 06-22497654
Adres: Schweibergerweg 33, 6281 NE Mechelen

Marion (54) woont met haar man en dochter op Schweiberg. Haar twee oudste zoons studeren elders in het land. Wat een voorrecht om op zo'n mooi stukje Limburg te mogen wonen! Elke dag trekt ze haar wandelschoenen aan om minimaal een half uur te lopen. Hoe druk ze het ook heeft. Stilzitten is iets waar ze wel vaak naar verlangt, maar niet echt lukt. Of het moeten de vele uren zijn die ze de afgelopen jaren in de raadzaal heeft doorgebracht.
Tijdens deze vergaderingen is ze opgekomen voor alles wat kwetsbaar is: jeugd (jongeren verdienen een prominente plek in onze gemeente) , mantelzorgers (zij verdienen alle steun die je maar kunt geven) , de natuur (wat eenmaal weg is krijg je niet zomaar weer terug), verkeersveiligheid (je laat die kinderen 's morgens toch niet allemaal op de weg fietsen) en natuurlijk duurzaamheid ( we moeten nu keihard aan de slag om voor toekomstige generaties voldoende grondstoffen en energie te garanderen). De gemeente staan grote taken te wachten op het gebied van jeugdzorg, chronisch zieken en arbeidsgehandicapten. Marion wil er keihard aan werken om voor deze taken verantwoord uit te voeren. Dat zal niet eenvoudig zijn want het Rijk heeft de gemeenten ook met veel bezuinigingen opgezadeld, terwijl veel mensen het door de economische crisis toch al erg moeilijk hebben. De kans is groot dat kwetsbaren de dupe zijn. Dat moet ten alle tijden worden voorkomen!
Ook buiten de politiek is ze met haar eigen bedrijf hard aan het werk om mensen bewust te maken van de milieuproblemen die we met z'n allen hebben veroorzaakt, Maar vooral ook van de mogelijkheden die we (nog) hebben om daar wat aan te doen. Ze organiseerde een tentoonstelling in Maastricht over Cradle tot Cradle, schreef met jongeren een boek over een duurzame toekomst van Limburg en organiseert met het Limburgse bedrijfsleven masterclasses voor middelbare scholen om leerlingen te stimuleren om een profielwerkstuk te schrijven over een duurzaam, lokaal onderwerp. De jeugd heeft de toekomst, maar laten we er toch vooral voor zorgen dat ze snappen dat die duurzaam moet worden ingericht.
Aan Marion zal het niet liggen, zij doet er alles aan om hier aan te werken!